Samozřejmě, že jsou za tím peníze. Ale ne tak, jak si myslíte vy. Zřejmě se domníváte, že se pozice po vyhledávání platí. Inu, jak se to vezme. Ale upřesněme si, o čem je řeč. Když zadáte do vyhledávacího pole například paprika, objeví se vám dole seznam webů, které toto slovo obsahují. Nejvíce nahoře budou prodejní. A ten, který je nejvýše, tedy na prvním místě po vyhledání, ten je na tom nejlépe. Tedy, ne on, ale jeho majitel, protože dále pak už málokdo hledá. Klikne se na ten první a většinou se tam také nakoupí. Což je obrovské plus. A ten, kdo to zařídil, to je specialista na SEO. Tato zkratka znamená optimalizace pro vyhledávač a pokud je web optimální, umístí jej vyhledávač na první, nebo vůbec čelní pozici.
A kvalitní SEO umí jen specialisté. Čím je kdo lepší, tím výše váš web dostane, ale tím je také dražší. Takže závěr zní, je to o penězích, ale přímo pozice se koupit nedá. Majitel webu si musí sehnat opravdu dobrého specialistu, který si však bude stránky také hlídat, aby se na vrchních pozicích udržely. Takoví jsou většinou v profesionálním podniku, kde si je můžete sjednat na práci. A pokud budete mít zájem, tento podnik může také provést SEO audit.
Ona reklama je vůbec něco, na co zkušení podnikatelé dají. Vědí totiž, že bez ní by měli tržby o mnoho slabší. Proto do reklam dávají peníze. Vědí, že se jim vrátí. A pokud mají PPC reklamu, tak je to nestojí ani vindru. U tohoto druhu reklamy se totiž platí až po kliknutí. Takže majitel zaplatí jen výrobu. Nebo si ji udělá sám. A pak ji přes agenturu může nechat umístit třeba tam, kam chodí spousty lidí. Třeba na FaceBook. Toto už však musí dělat profesionálové, kteří mají styky a vědí kam se obrátit. Ona totiž facebook PPC reklama správa a další věci kolem nejsou zrovna snadnou záležitostí. Takže odborná spolupráce zde být musí nonens volens.